آموزش اندازه گیری سایز سوتین و نکات مهم آن 16 مرداد 1403

آموزش اندازه گیری سایز سوتین و نکات مهم آن

نویسنده:مجله دریم مد

انتخاب سوتین مناسب برای زنان بسیار اهمیت دارد. متاسفانه بیش‌تر خانم‌ها بدون اطلاع از اندازه واقعی خود، از سوتین‌های نامناسب استفاده می‌کنند. در مورد انتخاب سایز مناسب لباس زیر، بانوان همواره با چالش‌های متعددی روبرو هستند. چرا که یافتن سایز مطلوب و متناسب با اندازه بدن، امری دشوار و گاه آزارد هنده به نظر می‌رسد. این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات جسمی و سلامتی آنان از جمله کمردرد و حتی افزایش خطر سرطان پستان شود. آگاهی از نحوه اندازه ‌گیری سایز سوتین به خانم‌ها در انتخاب بهترین گزینه کمک خواهد کرد.

سایز سوتین از چند شروع میشه؟

سایز های سوتین به عوامل متعددی مانند برند، کشور تولید کننده و سیستم اندازه‌ گیری مورد استفاده بستگی دارند. در سیستم انگلیسی، اندازه سینه از عدد 28 شروع و به‌صورت مضربی از دو تا 60 ادامه خواهد یافت. بنابراین اندازه‌های رایج در این سیستم شامل 28، 30، 32، 34، 36 و تا 60 هستند. در مقابل در سیستم اروپایی که در ایران هم بیش‌تر متداول است، اندازه سینه از 60 شروع شده و به‌صورت مضرب 5 تا 140 ادامه دارد. یعنی اندازه‌های رایج در این سیستم 60، 65، 70، 75، 80 و تا 140 هستند. بنابراین اندازه سوتین نه تنها به برند و کشور تولیدکننده، بلکه به سیستم اندازه‌ گیری مورد استفاده هم بستگی دارد. این تفاوت‌ها باید هنگام خرید سوتین نظر گرفته شوند.

آموزش اندازه گیری سایز سوتین و نکات مهم آن در فروشگاه دریم مد

چگونه اندازه گیری سایز سوتین را انجام دهیم؟

برای اندازه‌گیری ابعاد سینه توصیه می‌شود که از یک متر نواری استفاده کنید. این مترها معمولا دارای دو مقیاس سانتی‌متر و اینچ هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها، اندازه‌ها را به دقت ثبت کرد. در این راستا، مهم است بدانید که هر اینچ معادل 2.5 سانتی‌متر است. برای انجام این اندازه ‌گیری، بهتر است از کمک دیگران استفاده کنید تا دقت عمل بالاتر برود. اما اگر امکان این کار وجود ندارد، می‌توانید از یک آینه قدی برای این کار استفاده شود. 

این اندازه‌ گیری باید بدون پوشش لباس انجام شود؛ زیرا در صورت اندازه ‌گیری از روی لباس، نتایج مطمئنی نخواهد داشت. برای اندازه‌ گیری سایز سوتین، باید دو مرحله اصلی را با دقت و صبر به انجام رساند که در ادامه هر یک را بیان خواهیم کرد:

اندازه‌گیری زیر سینه

بدن شما منحصر‌به‌فرد است و لازم نیست خودتان را با استانداردهای غیرواقعی مقایسه کنید. بهترین راه برای پیدا کردن اندازه سوتین مناسب این است که ابتدا لباس زیر دلخواه خود را بپوشید، به طوری که احساس راحتی و آسایش داشته باشید. سپس با استفاده از یک متر نواری، دور قفسه سینه خود را در قسمت زیر سینه‌ها اندازه بگیرید. مطمئن شوید که متر به طور مستقیم و بدون پیچیدگی قرار گرفته است. به یاد داشته باشید که سایز بندی سوتین‌ها معمولا به صورت اعداد زوج خواهد بود. به همین دلیل اگر عدد به دست آمده فرد باشد، می‌توانید عدد زوج بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را در نظر بگیرید.

آموزش اندازه گیری سایز سوتین و نکات مهم آن در فروشگاه دریم مد

اندازه‌گیری کاپ سینه (دور سینه)

برای اندازه‌ گیری دور سینه، ابتدا سوتین را از تن خارج کرده، سپس بدن خود را به‌گونه‌ای خم کنید که سینه‌ها به‌صورت آویزان و افتاده قرار بگیرند. این کار موجب می‌شود که اندازه‌‌گیری قسمت اطراف سینه‌ها در بزرگ‌ترین حالت آن‌ها انجام شود. برای این کار، متر را از پشت به دور سینه‌ها بیندازید و دقت کنید که متر کاملا روی نوک سینه‌ها قرار بگیرد. پس از آن عدد به دست آمده را یادداشت کنید. در این مرحله متر را نه خیلی سفت و نه خیلی شل بگیرید تا اندازه دقیق باشد. اگر یکی از سینه‌های شما از دیگری بزرگ‌تر است، اندازه‌گیری را براساس بزرگ‌ترین سینه انجام دهید. این موضوع برای تعیین سایز مناسب سوتین بسیار مهم خواهد بود.

سوتین خواهر چیست و چگونه باید اندازه آن را گرفت؟

سوتین خواهر یک تکنیک در صنعت لباس زیر زنانه است که برای پیدا کردن سوتین مناسب با اندازه طبیعی بدن استفاده می‌شود. این روش به شما در انتخاب سوتینی که به طور دقیق با اندازه‌های بدن شما منطبق باشد، کمک می‌کند. در این روش برای اندازه گیری سایز سوتین خواهر، شما باید اندازه دور سینه را با یک اندازه بزرگ‌تر جایگزین و سپس سایز کاپ را با یک حرف کوچک‌تر انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر اندازه دور سینه شما 34 باشد، سایز سوتین خواهر شما 36B  خواهد بود. 

این تکنیک زمانی مفید است که نتوانید سوتین با سایز دقیق پیدا کنید. با افزایش اندازه نوار و کاهش اندازه کاپ یا برعکس، می‌توانید سوتینی پیدا کنید که به طور مناسب با اندازه بدن شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال اگر سوتین معمولی شما سایز 32F باشد، سایز‌های خواهر آن 30FF و 34E خواهد بود.

نکاتی برای گرفتن اندازه سوتین مناسب شما

هنگام اندازه‌ گیری سایز سوتین، توجه کنید که سوتین انتخابی راحت باشد و فشار زیادی به بدن شما وارد نکند. سوتین باید حمایت کافی از سینه‌ها را هنگام ورزش یا فعالیت‌های پرتحرک فراهم کند. مطمئن شوید که کاپ‌ها و بند سوتین شما متناسب هستند تا از بیرون زدگی یا خالی ماندن کاپ‌ها جلوگیری شود. با دنبال کردن این نکات، می‌توانید سوتینی پیدا کنید که علاوه بر اندازه مناسب، از نظر راحتی و زیبایی برای شما ایده‌آل باشد.

سخن پایانی

اندازه گیری سایز سوتین یک فرایند مهم و حساس است؛ زیرا سوتین‌ها توسط کشورهای مختلف با برندهای متفاوتی تولید می‌شوند که سایز بندی در هر کدام متفاوت است. به طور کلی، تمام تولیدکنندگان از فرمول خاصی برای تعیین اندازه استفاده می‌کنند. اما امتحان کردن انواع مختلف سوتین ها ضروری است تا بهترین مدل را برای خود انتخاب کنید. برای این منظور باید سوتینی را انتخاب کنید که علاوه بر پوشاندن کل سینه، هیچ احساس فشار یا ناراحتی برای شما ایجاد نکند. توجه به تناسب سایز سوتین با فرم بدن نیز بسیار مهم است تا بتوانید راحتی و اعتماد به نفس بیش‌تری داشته باشید. بعد از اندازه گیری سایز سوتین می‌توانید محصول مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی از سایت دریم مد سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید