انواع سوتین زنانه و دخترانه را بشناسید! 15 مرداد 1403

انواع سوتین زنانه و دخترانه را بشناسید!

نویسنده:مجله دریم مد

یکی از مهم‌ترین لباس‌ زیرهای مخصوص خانم‌ها، سوتین است که سایز و شکل‌های متنوعی دارد. هر سوتین با توجه به نوع طراحی کاپ‌ها و بند‌ها کاربرد خاصی داشته و زیر لباس‌های متفاوتی پوشیده می‌شود. برای مثال سوتین ورزشی با سوتینی که باید زیر لباس‌های مجلسی پوشیده شود، فرق دارد. البته که سوتین مخصوص هر لباس مجلسی هم با توجه به مدل آن متفاوت است. به طور کلی با توجه به سایز سینه‌ها، نوع لباس و موقعیتی که در آن قرار داریم باید یک سوتین مناسب برای خود انتخاب کنیم. از این رو در ادامه قرار است انواع سوتین را بر اساس جنس، شکل و کاربردشان مورد بررسی قرار دهیم.

سوتین جلو بازشو

سوتین جلو باز صورتی در فروشگاه دریم مد

در سوتین جلو باز شو قلاب تنظیم‌کننده برای باز و بسته کردن لباس به جای پشت در قسمت جلو و بین دو کاپ قرار دارد. این نوع سوتین به خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که باز و بسته کردن لباس از پشت برایشان سخت است. 

برای خرید انواع مختلف سوتین‌های جلو باز شو روی اینجا کلیک کنید!

سوتین هالتر

سوتین هالتر مشکی و صورتی فروشگاه دریم مد

سوتین هالتر یکی از انواع سوتین‌های پرفروش با بند‌های پشت گردنی است که به دلیل زیبایی خاص و منحصر‌به‌فرد خود می‌تواند به عنوان نیم تنه با شلوارک‌ها و دامن‌های جذب زنانه ست شود. در این سوتین برخلاف مدل‌های دیگر، بند‌ها به جای قرار گرفتن روی سرشانه در پشت گردن بسته می‌شوند.

برای خرید انواع مختلف سوتین هالتر روی اینجا کلیک کنید!

سوتین هارنس

سوتین هارنس رنگ های مختلف فروشگاه دریم مد

یکی از انواع سوتین‌ها با داشتن بند‌های اضافه، سوتین هارنس است. این سوتین به دلیل داشتن بند‌های اضافه در جلو سینه یا پشت آن، طراحی بسیار زیبایی دارد و در مدل‌های متنوع لمه‌ای، توری، چرم، فانتزی، مجلسی و… به فروش می‌رسد. 

برای خرید انواع مختلف سوتین‌های هارنس روی اینجا کلیک کنید!

سوتین پشت باز (بکلس)

سوتین پشت باز مشکی و صورتی فروشگاه دریم مد

خیلی از خانم‌ها برای پوشیدن لباس‌هایی که پشت آن‌ها باز است، نیاز به سوتینی دارند که بند پشتی آن دیده نشود. در این زمان باید سوتین پشت باز یا بلکس را بخرید که به‌گونه‌ای طراحی شده که پشت آن خالی است، بند نامرئی دارد یا بند پشتی آن پایین‌تر از بند سوتین‌های معمولی قرار می‌گیرد. البته اگر سینه‌های کوچکی دارید، بستن این سوتین‌ها برایتان راحت‌تر است. 

سوتین فانتزی

سوتین فانتزی توری مشکی فروشگاه دریم مد

وقتی یک خانم می‌تواند از سوتین‌های زیباتر و در عین حال راحت‌تر زیر لباس خود استفاده کند، چرا فقط یک سوتین معمولی بپوشد که سینه‌ها در آن قرار بگیرند. به همین دلیل سوتین‌های فانتزی مختلفی به فروش می‌رسند که با تور، بند و رویه‌های توری تزئین شدند. شاید برخی از مدل‌های سوتین فانتزی به قدری راحت نیستند که بتوانید هر روز بپوشید. اما می‌توانید مدل‌هایی مانند سوتین توری، بکلس، دارای کاپ‌های فانتزی و سوتین‌هایی را که از جلو باز می‌شوند به عنوان انواع سوتین فانتزی به‌صورت روزمره استفاده کنید. 

برای خرید انواع مختلف سوتین فانتزی روی اینجا کلیک کنید!

سوتین پرسی

سوتین پرسی قرمز و صورتی و سفید با طرح زیبا دریم مد

اگر شما هم قصد دارید سوتینی را زیر لباستان بپوشید که ظاهر صاف و یکدستی داشته باشد و خطوط و برجستگی‌های سوتین نمایان نشود، باید سوتین پرسی بخرید. در این سوتین‌ها، کاپ‌ها با استفاده از تکه‌ای پارچه پوشانده شدند، بدون اینکه خبری از درز یا دوخت در این لباس زیرها باشد. سوتین تی شرتی، پلانج و بالکنی از انواع سوتین پرسی و بدون درز هستند. حتی خانم‌ها با سینه‌های بزرگ هم می‌توانند به خوبی از سوتین پرسی استفاده کنند؛ زیرا با وجود نداشتن درز، از  سینه به خوبی پشتیبانی می‌کند. 

برای خرید انواع مختلف سوتین پرسی روی اینجا کلیک کنید!

سوتین لیزری

سوتین لیزری سفید کرم قهوه ای دریم مد

یکی از انواع سوتین برای استفاده روزمره، سوتین‌هایی هستند که از پارچه‌های لیزری تهیه شدند و خانم‌ها در آن احساس راحتی دارند. در پارچه سوتین لیزری به‌صورت ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده شده است و در رنگ و طرح‌های متنوعی به فروش می‌رسند. 

برای خرید انواع مختلف سوتین لیزری روی اینجا کلیک کنید!

سوتین مثلثی

سوتین مثلثی قهوه ای سفید با جنس کبریتی دریم مد

اگر شما هم به دنبال سوتین راحتی هستید که سینه‌های شما را به شکل طبیعی خود نشان می‌دهد، می‌توانید سوتین‌هایی با کاپ مثلثی بخرید. این مدل سوتین، کاپ‌های مثلثی دارد و در زیر سوتین هیچ سیمی قرار نگرفته است. به همین دلیل بعد از پوشیدن آن فکر می‌کنید، هیچی تنتان نیست. اگر سینه‌های کوچک یا نزدیک به هم دارید، بهترین گزینه برای خرید سوتین‌های مثلثی هستید. 

برای خرید انواع مختلف سوتین مثلثی روی اینجا کلیک کنید!

سوتین طبی

سوتین طبی سفید رنگ دریم مد

یکی دیگر از انواع سوتین در فروشگاه‌ها، سوتین‌های طبی هستند. خرید سوتین طبی برای خانم‌هایی که دوران نقاهت پس از جراحی بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه، لیفت سینه، ماستکتومی (برداشتن سینه) و دیگر جراحی‌های مربوط به این اندام زنانه را می‌گذرانند، ضروری است. 

سوتین کپسول دار

سوتین کپسول دار سبز و بنفش دریم مد

سوتین‌های کپسول دار نوع دیگری از انواع سوتین هستند که با فشردن سینه‌های شما، جلوی حرکت آن‌ها را می‌گیرند. به همین دلیل برای خانم‌ها حین ورزش و خانم‌های دارای سینه‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود. این سوتین‌ها با یقه‌های کوچک v شکل طراحی شدند و بند آن‌ها در قسمت پشت به شکل x روی هم قرار می‌گیرند. 

سوتین برلت

سوتین برلت توری دریم مد

سوتین‌های برلت، ترکیبی از سوتین و نیم تنه هستند که با طراحی بدون بند و فنر به دختران نوجوان پیشنهاد می‌شوند. این مدل سوتین کاملا ساده، نرم و راحت است که با داشتن انعطاف‌پذیری بالا، سینه‌ها را تحت فشار قرار نمی‌دهد. برخی از این سوتین‌ها در مدل توری تولید می‌شوند که پد داخل کاپ آن‌ها بسیار کوچک است. 

برای خرید انواع مختلف سوتین برلت روی اینجا کلیک کنید!

سوتین چند منظوره

سوتین چند منظوره و بدون بند سفید کرم مشکی دریم مد

سوتین چند منظوره با قابلیت تبدیل به صورت یک بند، دو بند، بند ضربدری و بدون بند پوشیده می‌شود و بند آن از طریق رکاب‌ها به‌صورت ترکیبی قابل استفاده است. برای مثال این سوتین را می‌توانید بدون بند زیر لباس‌های دکلته یا با بند ضربدری زیر لباس‌های آستین حلقه‌‌ای بپوشید. در هر صورت با توجه به تعداد بند‌ها و جای شکاف‌ها می‌توان رکاب‌های متحرک این سوتین را به شکل دلخواه تنظیم کرد.

سوتین بدون بند

سوتین بدون بند یا سوتین دکلته به وسیله فنر و یک زیر باند محکم به سینه چفت شده و بدون نیاز به بند و رکاب در زیر لباس‌های دکلته و‌ شانه دار پوشیده می‌شود. این مدل خاص و زیبا به وسیله بند کمری روی سینه قرار می‌گیرد و نباید خیلی گشاد یا تنگ باشد.

برای خرید انواع مختلف سوتین بدون بند روی اینجا کلیک کنید!

سوتین فنر دار

سوتین فنر دار خال خالی سفید قهوه ای دریم مد

یکی از انواع سوتین مجلسی، سوتین‌های فنردار هستند که سینه را به سمت بالا کشیده و آن را خوش فرم‌تر نشان می‌دهند. سوتین فنردار در دو نوع اسفنجی و بدون اسفنج تولید می‌شود که با جمع کردن سینه‌ها از اطراف، فرم زیباتری به آن‌ها می‌دهد. 

برای خرید انواع مختلف سوتین فنر دار روی اینجا کلیک کنید!

سوتین اسفنجی (پددار)

سوتین اسفنجی پد دار قهوه ای سبز فروشگاه دریم مد

یک مدل سوتین که با داشتن اسفنج نسبتا ضخیم سینه‌ها را بزرگ‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد، سوتین اسفنجی است. با پوشیدن این سوتین پد دار، سینه‌ها به سمت جلو و بالا کشیده می‌شوند. همچنین شکل طبیعی سینه‌ها را حفظ کرده و استایل شما را زیباتر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید هنگام پوشیدن لباس‌های نازک و بدن نما برجستگی سینه را بپوشانید، از سوتین‌های اسفنجی استفاده کنید.

برای خرید انواع مختلف سوتین اسفنجی روی اینجا کلیک کنید!

سوتین ورزشی

سوتین ورزشی سبز رنگ فروشگاه دریم مد

یکی از بهترین مدل‌های سوتین با پشتیبانی بالا، سوتین‌های ورزشی هستند که هنگام دویدن و فعالیت‌های ورزشی از حرکت سینه‌ها جلوگیری می‌کنند. با استفاده از سوتین‌های ورزشی می‌توانید بدون نگرانی ورزش‌های کم تحرکی مانند یوگا یا ورزش‌های پرتحرکی مانند دو را امتحان کنید. در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین سوتین‌های ورزشی، سوتین‌های کپسول دار هستند که با داشتن دو کاپ جداگانه باعث گردش جریان هوا در سینه و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شوند.

سوتین دکلته

سوتین دکلته قهو ای رنگ دریم مد

سوتین دکلته یکی از انواع سوتین‌های بدون بند است که با داشتن نوار باریک در بالا و پایین، سینه را بهتر نگه می‌دارد. این مدل سوتین که از پارچه‌هایی با قدرت کشسانی بالا تولید می‌شود، برای زیر لباس‌های مجلسی مناسب است. البته به اندازه سوتین‌های جک دار به سینه‌ها فرم نمی‌دهد.

برای خرید انواع مختلف سوتین دکلته روی اینجا کلیک کنید!

سوتین پوش آپ

سوتین پوش آپ قهوه ای سفید رنگ دریم مد

یکی از انواع سوتین‌های پرفروش میان خانم‌ها، سوتین پوش آپ است که با داشتن پد یا اسفنج باعث فرم دهی بهتر به سینه‌ها می‌شود. این سوتین سینه‌ها را بزرگ نشان می‌دهد و با داشتن مدل‌های جذاب و فانتزی در موقعیت‌های مختلف کاربرد دارد.

برای خرید انواع مختلف سوتین پوش آپ روی اینجا کلیک کنید!

سوتین بالکنی

سوتین بالکنی سفید کرم مشکی رنگ دریم مد

سوتین بالکن دار یکی از‌ بهترین انواع سوتین برای خانم‌هایی است که سینه‌های کوچکی دارند. قد این سوتین در مقایسه با مدل‌های دیگر کم‌تر است و می‌تواند به راحتی زیر لباس‌های یقه باز استفاده شود. همچنین کمی سینه‌ها را لیفت کرده و آن‌ها را گردتر نشان می‌دهد. اگر سینه‌های سفت و کوچک و‌ شانه‌های پهنی دارید، خرید سوتین بالکنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

سوتین بند نامرئی

سوتین بند نامرئی ژله ای صورتی مشکی رنگ دریم مد

اگر به پوشیدن سوتین‌های دکلته علاقه ندارید، انواع سوتین با بند‌های نامرئی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که به صورت ژله‌ای، چسبی و... تولید می‌شوند. این نوع سوتین‌ها با داشتن بند‌های شفاف برای زیر لباس‌های دکلته، یقه باز و پشت باز کاربرد داشته و می‌توانند بدون بند هم استفاده شوند.

سوتین مینی مایزر (پرلون)

سوتین مینی ماینر پرلون دریم مد سفید مشکی سبز رنگ دریم مد

اگر سینه‌های بزرگی دارید و می‌خواهید آن‌ها را کوچک‌تر نشان دهید، سوتین مینی مایزر مناسب شما است! این سوتین با داشتن کاپ‌های بزرگ و حمایت‌کننده سینه‌ها را فشرده کرده و سایز آن‌ها را کوچک‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد. جنس پارچه آن، پرلون و بسیار مقاوم و محکم است.

برای خرید انواع مختلف سوتین مینی مایزر روی اینجا کلیک کنید!

سوتین بارداری یا شیردهی

سوتین بارداری شیر دهی صورتی بنفش سبز رنگ دریم مد

سوتین بارداری مناسب این دوران خاص است که با داشتن چند لایه پنبه اضافه در کاپ‌ها، هیچ فشاری به سینه‌ها نمی‌آورد. سوتین شیردهی هم مخصوص بعد از زایمان است که به دلیل نداشتن سیم، حس راحتی زیادی به مادران می‌دهد. همچنین مادران می‌توانند با باز کردن بخشی از سوتین شیردهی، به راحتی سینه را بیرون آورده و به کودک شیر بدهند. البته این سوتین فرم خاصی به سینه‌ها نمی‌دهد و آن‌ها را در حالت معمولی نگه می‌دارد. اما جلوی افتادگی بعد از شیردهی را هم می‌گیرد. 

برای خرید انواع مختلف سوتین شیردهی روی اینجا کلیک کنید!

سوتین پلانج

سوتین پلانج مشکی رنگ دریم مد

یکی از انواع سوتین برای لباس‌های جلو باز، پلانج نام دارد که برای یقه‌های V و U شکل مناسب است. اگر می‌خواهید لباس یقه باز شما جلوه زیباتری داشته باشد، به جای استفاده از سوتین‌های معمولی از سوتین‌های پلانج استفاده کنید. این نوع سوتین را می‌توانید زیر لباس‌های مجلسی و حتی لباس عروس هم بپوشید.

برای خرید انواع مختلف سوتین پلانچ روی اینجا کلیک کنید!

سوتین تی شرتی

سوتین تی شرت صورتی سفید قهوه ای فروشگاه دریم مد

یکی از انواع سوتین برای استفاده روزمره، سوتین‌های تی شرتی هستند که دوخت و درز خاصی ندارند و با داشتن کاپ‌های صاف و یکدست، زیر لباس‌های نازک هم قابل استفاده هستند. کاپ سوتین تی شرتی طوری طراحی شده که سینه‌ها را خوش فرم‌تر نشان داده و برجستگی نوک آن‌ها را می‌پوشاند.

سوتین ژله‌ای

سوتین ژله ای مشکی صورتی دریم مد

سوتین ژله‌ای یا چسبی یکی از انواع سوتین برای لباس‌های مجلسی و پشت باز است که بدون بند و رکاب طراحی شده و پشت یا کمری ندارد. چسب‌های ژله‌ای داخل کاپ‌ها باعث می‌شوند سوتین به خوبی روی سینه‌ها قرار بگیرد.

سوتین پروانه‌‌ای

سوتین پروانه ای خاکی مشکی دریم مد

سوتین پروانه‌ای نوع دیگری از انواع سوتین است که بدون بند و قسمت پشتی سوتین‌های معمولی طراحی شده است. درون کاپ‌های این سوتین، چسب‌هایی وجود دارد که بعد از قرار دادن کاپ روی سینه‌هایتان می‌توانید از اتصال این چسب‌ها به سینه مطمئن شوید. سوتین پروانه‌ای به دلیل وجود همین لایه‌های چسبی، پایداری خوبی دارد و برای انواع سایزهای سینه قابل استفاده است. اگر برای لباس‌های دکلته، پشت باز و مجلسی نیاز به سوتین‌های بدون بند دارید، مدل پروانه‌ای بهترین انتخاب است. 

برای خرید انواع مختلف سوتین پروانه ای روی اینجا کلیک کنید!

سوتین توری

سوتین توری سبز رنگ فروشگاه دریم مد

یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های انواع سوتین در ایران، سوتین‌های توری هستند که با داشتن رنگ‌های جذاب و متنوع زیر لباس‌های مختلف پوشیده می‌شوند. این نوع سوتین‌ها برای استفاده روزمره مناسب بوده و علاوه بر جلوه خاص و زیبا، به راحتی جریان هوا را هم عبور می‌دهند. سوتین‌های توری به‌صورت اسفنجی، فنری، بدون فنر و... در بازار موجود هستند.

برای خرید انواع مختلف سوتین توری روی اینجا کلیک کنید!

سوتین دانتل

سوتین دانتل توری قرمز رنگ دریم مد

سوتین‌های دانتل که با انواع لباس‌ها ست شده و استایل شما را زیباتر نشان می‌دهند، از جنس پارچه دانتل یا تور هستند. این سوتین‌ها به راحتی جریان هوا را عبور داده و بیش‌تر از جنس کتان، ابریشم و نخ پنبه تولید می‌شوند. همچنین علاوه بر داشتن طرح‌های ظریف و برجسته، بسیار نرم و راحت هستند. سوتین گیپور هم شبیه سوتین دانتل است با این تفاوت که پارچه دانتل پُرکارتر و ظریف‌تر بوده و قیمت بیش‌تری هم دارد. این مدل سوتین حس سبکی و راحتی زیادی به شما می‌دهد و یک سوتین تابستانی عالی با تنوع رنگ فوق‌العاده است.

برای خرید انواع مختلف سوتین دانتل روی اینجا کلیک کنید!

انواع سوتین دخترانه

سوتین دخترانه صورتی سفید سبز رنگ دریم مد

استفاده مداوم از سوتین ممکن است برای دختران تازه به بلوغ رسیده آزاردهنده باشد. از طرفی سوتین‌های اسفنجی و جک دار بیش‌تر برای خانم‌ها مناسب هستند. خوشبختانه با وارد شدن انواع سوتین دخترانه به بازار، مدل‌های جذاب و متنوع زیادی برای خرید وجود دارند. این سوتین‌ها بسیار سبک و راحت بوده و کاپ‌های کوچک و پد‌های نازکی دارند. همچنین به صورت نیم تنه‌های ورزشی یا کراپ تاپ طراحی شده و با انواع شلوارک و دامن‌های دخترانه ست می‌شوند. در حال حاضر سوتین‌های پرسی، توکار، مثلثی و... از مدل‌های پرفروش سوتین‌های دخترانه هستند.

سخن پایانی

پوشیدن لباس زیر خوب و راحت اهمیت بالایی دارد؛ زیرا یک سوتین مناسب با داشتن جنس مرغوب و با کیفیت احساس راحتی و اعتماد به نفس بیش‌تری به شما می‌دهد. بنابراین بدون توجه به نوع سوتین، این لباس باید به اندازه سینه‌های شما باشد و با ایجاد پوشش دهی کامل، آن‌ها را خوش فرم نشان دهد. هنگام خرید انواع سوتین به سایز و مدل آن توجه کنید و متناسب بودن لباس با مدل سوتین را هم در نظر بگیرید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه دریم مد، انواع سوتین را در مدل‌های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارش دهید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید