تفاوت سوتین جک دار و فنر دار 17 مرداد 1403

تفاوت سوتین جک دار و فنر دار

نویسنده:مجله دریم مد

انتخاب بهترین لباس زیر به خصوص سوتین برای خانم‌ها، فرایندی بسیار حساس است؛ زیرا علاوه بر راحتی در طول استفاده باید از نظر سلامت هم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکند. احتمالا هنگام خرید متوجه اسامی مختلفی می‌شوید که انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. مدل‌های جک دار و فنر دار دو نمونه از پرطرفدارترین انواع سوتین هستند. اما آیا می‌دانید هر یک از این مدل‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و فرق آن‌ها چیست؟ در این مطلب از مجله دریم مد همراه ما باشید تا تفاوت سوتین جک دار و فنر دار را بررسی کنیم و در آخر بگوییم کدام مدل برای شما مناسب است.

منظور از سوتین جک دار چیست؟

سوتین‌های جک دار شامل سوتین‌هایی هستند که در کاپ آن‌ها از جک‌هایی اسفنجی استفاده شده است. به همین دلیل با استفاده از این مدل سوتین می‌توانید متوجه افزایش سایز سینه‌ها در ظاهر شوید. همچنین بستن سوتین‌های جک دار به خانم‌ها کمک می‌کند که سینه‌هایشان به بالا کشیده شود و فاصله میان آن‌ها از بین برود.

ویژگی‌های سوتین جک دار

خانم‌ها می‌توانند با توجه به میزان افتادگی سینه‌ها یا فاصله میان آن‌ها، انواع سوتین جک دار را با تغییر به مقدار کم، متوسط یا زیاد تهیه کنند. همچنین برخی از مدل‌های این سوتین با امکان تنظیم پدها یا خروج آن‌ها از کاپ در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. همین موضوع باعث شده با خارج کردن جک یا اسفنج بتوان از این محصول به عنوان یک سوتین ساده استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این سوتین می‌توان به کمبود جریان هوا در پدهای آن اشاره کرد. به همین دلیل سینه‌ها درون سوتین فشرده و گرم می‌شوند. پس بهترین گزینه برای فصل‌های سرد سال است.

یکی از تصورهای غلطی که درباره استفاده از سوتین جک دار وجود دارد، سرطانی شدن سلول‌های سینه است. در صورتی که پوشیدن این سوتین هرگز چنین تاثیری ندارد و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های سوتین جک دار که باید در نظر داشته باشید، شستشوی مکرر آن‌ها است. از آنجایی که اسفنج زیادی در پدهای این سوتین وجود دارد، سینه‌ها فشرده و گرم می‌شوند. پس حتما بعد از دو الی سه بار استفاده، آن را بشویید. در غیر این صورت منتظر عوارض سوتین جک دار مانند خارش و سوزش در سینه‌ها باشید. 

سوتین جک دار چه کاربردهایی دارد؟

اگر شما هم در دوران شیردهی قرار دارید یا فاصله بین سینه‌هایتان خیلی زیاد است، می‌توانید از سوتین جک دار استفاده کنید. این محصول با بردن سینه‌ها به سمت بالا و حذف فاصله میان آن‌ها، سینه‌ها را خوش فرم‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. سوتین مدل دارای جک بهترین گزینه برای خانم‌هایی است که به دلیل بالا رفتن سن، دارای افتادگی سینه هستند.

تفاوت سوتین جک دار و فنر دار و بدون فنر در فروشگاه دریم مد

منظور از سوتین فنر دار چیست؟

سوتین‌های فنر دار نوعی از سوتین هستند که درون پدهای آن‌ها، فنر نیم دایره‌ای از جنس فلز یا پلاستیک به کار رفته است. وجود همین فنر فلزی یا پلاستیکی باعث می‌شود سینه‌ها به سمت بالا کشیده شوند. فنرهای مدل پلاستیکی معایب مدل فلزی را ندارند. یعنی خبری از پاره کردن پارچه سوتین و زخم شدن سینه‌ها نیست. برخی از سوتین‌های فنر دار همراه اسفنج نازک و برخی بدون اسفنج در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. یکی از دلایل تفاوت سوتین جک دار  فنر دار همین میزان اسفنج به کار رفته در کاپ سوتین است. شما می‌توانید فنر را از کاپ خارج کرده و به عنوان سوتین ساده از این محصول استفاده کنید. اما دیگر کاربرد قبلی را نخواهد داشت.

ویژگی‌های سوتین فنر دار

عدم ایجاد ظاهری غیر طبیعی در سینه‌ها باعث شده سوتین فنر دار محبوبیت زیادی بین خانم‌ها پیدا کند. یادتان باشد که این سوتین را باید به‌صورت غیر دائمی و برای مدتی کوتاه استفاده کنید. چرا که استفاده طولانی مدت از این سوتین ممکن است سینه‌ها را اذیت کند. از آنجایی که سوتین‌های فنر دار اسفنج کم‌تری دارند، خیلی سنگین نیستند و خانم‌ها می‌توانند به راحتی با وجود بستن این سوتین، به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. همچنین وجود فنر در این سوتین بر خلاف سوتین جک دار باعث شده هوا به خوبی جریان پیدا کند و سینه‌ها خیلی گرم نشوند. بنابراین با دیگر تفاوت سوتین جک دار و فنر دار هم آشنا شدید!!

سوتین فنر دار چه کاربردهایی دارد؟

خانم‌هایی که سینه‌هایی بزرگ دارند، همیشه از افتادگی سینه‌های خود ناراضی هستند. همچنین دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن و شیردهی هم باعث افتادگی سینه‌ها می‌شوند. به همین دلیل این دسته از خانم‌ها از فرم سینه‌های خود رضایتی ندارند. سوتین فنر دار با کمک فنر موجود در قسمت پایینی کاپ باعث کشیدگی سینه‌ها به سمت بالا می‌شود و ظاهری خوش فرم‌تر ایجاد می‌کند.

بررسی 5 تفاوت سوتین فنر دار و جک دار

تا اینجا با ویژگی‌ها و کاربرد انواع سوتین جک دار و فنر دار آشنا شدیم. اما دو فرق سوتین جک دار و فنر دار را هم گفتیم. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن خانم‌ها را درگیر می‌کند، تفاوت سوتین جک دار و فنر دار است. این دو مدل در موارد زیادی با یکدیگر فرق دارند که در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میزان اسفنج

 اصلی‌ترین تفاوت سوتین جک دار و فنر دار مربوط به میزان اسفنج آن‌ها است. مدل جک دار با اسفنج ضخیم‌تر و مدل فنر دار با اسفنج نازک‌تر یا بدون اسفنج تولید می‌شود.

مدت زمان استفاده

 یک تفاوت سوتین جک دار و فنر دار مربوط به مدت زمان استفاده از آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید سوتین‌های مدل جک دار را طولانی‌تر استفاده کنید. ولی سوتین فنر دار برای استفاده در مدت زمان طولانی مناسب نیست؛ زیرا فنرهای زیر سوتین باعث اذیت شدن سینه‌ها می‌شود.

ظاهر سینه‌ها بعد از بستن سوتین

 یکی از دلایل تفاوت سوتین جک دار و فنر دار مربوط به ظاهر سینه‌ها بعد از بستن آن‌ها است که به خانم‌ها در انتخاب بهترین مدل، کمک زیادی می‌کند. سوتین مدل جک دار نسبت به فنر دار، سینه‌ها را حجیم‌تر نشان می‌دهد و در ظاهر، سایز سینه‌ها بیش‌تر دیده می‌شود. همچنین با استفاده از مدل جک دار فاصله میان سینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

کاپ سوتین

 دیگر تفاوت سوتین جک دار و فنر دار شامل کاپ آن‌ها است. بعد از خرید سوتین جک دار می‌توانید پد را درون کاپ سوتین ببینید. ولی کاپ سوتین‌های دارای فنر بیش‌تر از جنس تور و پارچه‌های نازک است.

فشار به بافت سینه

 یک تفاوت سوتین جک دار و فنر دار هم مربوط به میزان فشاری می‌شود که به سینه‌ها وارد می‌کنند. وجود فنر در سوتین‌ها از نوع دارای فنر باعث می‌شود سینه‌ها بیش‌تر تحت فشار قرار بگیرند.

در آخر؛ سوتین جک دار یا فنر دار؟

در این مطلب توضیح دادیم که هر یک از سوتین‌های جک دار و فنر دار چه کاربرد‌هایی دارند و از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند. همچنین 5 تفاوت سوتین جک دار و فنر دار را بررسی کردیم. در آخر سوالی که برای خانم‌ها پیش می‌آید این است که با توجه به مطالب گفته شده، کدام سوتین برای من بهترین گزینه است؟ برای پاسخ به این سوال نمی‌توان به‌صورت قطعی جواب داد؛ زیرا به عوامل مختلفی مانند سلیقه، حجم سینه‌های فرد، مدت زمان استفاده و کاربرد آن به‌صورت روزانه یا در مجالس بستگی دارد.

اگر سینه‌های کوچکی دارید، مدل جک دار و اگر سینه‌هایی بزرگ و افتاده دارید، مدل فنر دار را بخرید. همچنین مدل جک دار هم برای مجالس و هم برای استفاده روزانه، ولی مدل فنر دار فقط برای استفاده روزانه مناسب است. شما می‌توانید بعد از خواندن این مطلب و انتخاب مدل مورد نظرتان، محصول سوتین دارای جک یا فنر را به‌صورت اینترنتی از میان سوتین‌های دریم مد سفارش دهید. دریم مد فروشگاه آنلاین لباس‌های زیر زنانه و مردانه است که مدل‌های متنوعی برای فروش دارد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید