راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین به همراه جدول راهنمای سایز 15 مرداد 1403

راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین به همراه جدول راهنمای سایز

نویسنده:مجله دریم مد

بدون شک اندازه ‌گیری و انتخاب سایز مناسب سوتین یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید لباس زیر زنانه است. اکثر خانم‌ها از این موضوع غافل هستند و بدون توجه به سایز مناسب سینه خود، اقدام به خرید سوتین می‌کنند. این امر می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کند. برای مثال اگر سوتین انتخابی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از اندازه سینه‌ها باشد، باعث مشکلاتی مثل ایجاد رد قرمز روی پوست و احساس ناراحتی می‌شود. بنابراین آگاهی از نحوه اندازه گیری صحیح سایز سوتین و انتخاب مدل متناسب با اندازه سینه‌ها بسیار مهم است. در ادامه، مطالبی در جهت راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین را بیان خواهیم کرد تا با استفاده از آن بتوانید سوتینی مناسب انتخاب کنید که ضمن تامین راحتی، به سلامت پوست و سینه‌ها هم کمک کند.

چرا انتخاب سوتین با سایز و فرم مناسب بسیار مهم است؟

سوتین به عنوان یک لباس مهم در کمد خانم‌ها، نقش حیاتی و چند جانبه‌ای ایفا می‌کند. قبل از آشنایی با راهنمایی انتخاب سایز و فرم سوتین بهتر است که با مزایای انتخاب سوتین با سایز و فرم مناسب آشنا شوید. چرا که این امر تاثیرات قابل توجهی بر زندگی روزمره زنان دارد. اهمیت انتخاب سوتین مناسب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تامین راحتی: یک سوتین با سایز مناسب، مانع از ایجاد خط و خش در پوست و فشارهای غیر ضروری می‌شود و تحرک راحت را ممکن می‌کند.
  • پشتیبانی صحیح از سینه: سایز مناسب سوتین به پشتیبانی موثر از سینه کمک کرده و از افتادگی آن در دراز مدت جلوگیری می‌کند.
  • پیشگیری از ناراحتی‌ها: سوتین مناسب مانع بروز مشکلاتی نظیر خارش، قرمزی و سایر فشارهای ناخواسته می‌شود.
  • ارتقای زیبایی ظاهری: فرم صحیح سوتین، زیبایی و جذابیت لباس‌ها را افزایش می‌دهد و متناسب با اندازه و شکل سینه ظاهر می‌شود.
  • تسهیل فعالیت‌های ورزشی: سوتین با سایز مناسب، از بروز ناراحتی و مشکلات در طول ورزش جلوگیری می‌کند.
  • افزایش اعتماد به نفس: احساس راحتی و زیبایی ناشی از سوتین مناسب به زنان اعتماد به نفس بیش‌تری می‌بخشد.
  • حفظ سلامت سینه: سوتین با سایز مناسب، به حفاظت از سلامت سینه کمک کرده و جلوی بروز مشکلاتی چون درد سینه را می‌گیرد.

نحوه اندازه گیری سایز سوتین (جدول سایزبندی)

راهنمای اندازه های مختلف سوتین و سایزبندی آن از زیر سینه و روی سینه

در هنگام یافتن اندازه سوتین مناسب باید با یک متر پارچه‌ای سایز سینه‌های خود را به طور دقیق اندازه بگیرید. همچنین در صورت اندازه‌گیری سایز بدون لباس و روبه‌روی آینه این عدد دقیق‌تر خواهد شد. برای اندازه گیری سایز سوتی، کافی است متر پارچه‌ای را یک بار زیر سینه و یک بار روی برآمدگی سینه قرار دهید و عددهای به دست آمده را در جایی یادداشت کنید. سپس بر اساس فرمول زیر، سایز سوتین مناسبتان را به دست آورید:

سایز کاپ سوتین: اندازه دور سینه - اندازه زیر سینه 

سپس با توجه به اندازه‌های به دست آمده و جدول زیر می‌توانید سایز مناسب سوتین را پیدا کنید:

اندازه دور برجستگی سینه

اندازه زیر کاپ

          سایز استاندارد سوتین

78 تا 85

58 تا 64

60

86 تا 88

65 تا 70

65

88 تا 90

70 تا 73

70

91 تا 93

75 تا 78

75

94 تا 96

77 تا 79

80

96 تا 105

80 تا 85

85

105 تا 110

86 تا 99

90

110 تا 115

100 تا 105

95

سایز سوتین از چند شروع میشه؟

سایز های سوتین به عوامل متعددی مانند برند، کشور تولید کننده و سیستم اندازه‌ گیری مورد استفاده بستگی دارند. در سیستم انگلیسی، اندازه سینه از عدد 28 شروع و به‌صورت مضربی از دو تا 60 ادامه خواهد یافت. در مقابل در سیستم اروپایی که در ایران هم بیش‌تر متداول است، اندازه سینه از 60 شروع شده و به‌صورت مضرب 5 تا 140 ادامه دارد. یعنی اندازه‌های رایج در این سیستم 60، 65، 70، 75، 80 و تا 140 هستند. بنابراین اندازه سوتین نه تنها به برند و کشور تولیدکننده، بلکه به سیستم اندازه‌ گیری مورد استفاده هم بستگی دارد. این تفاوت‌ها باید هنگام خرید سوتین نظر گرفته شوند. 

فرمول محاسبه کاپ سوتین

در صورتی که قصد دارید سوتین خود را بر اساس سایز کاپ بخرید، حتما مقدار آن را از اختلاف عددی زیر سینه و برآمدگی آن به دست آورید. برای این کار اختلاف اعدادی را که در ابتدا نوشته بودید، محاسبه کنید. کاپ‌های سوتین در ایران از حروف A تا D نامگذاری می‌شوند که بر اساس اختلاف به دست آمده اعداد، نوع کاپ سوتین را از جدول زیر انتخاب کنید:

سایز کاپ سوتین

اختلاف اندازه زیر سینه و قسمت برآمدگی آن 

(بر حسب سانتی‌متر)

                                  AA

کم‌تر از 2/5

                                   A 2/5
                                   B 5
                                   C 7/5
                                   D 10

تفاوت سایز و کاپ را در نظر بگیرید

سایز سوتین همان اندازه دور سینه شما است. در حالی که کاپ سوتین به حجم و فضای داخل سوتین مربوط می‌شود؛ یعنی ممکن است دور سینه شما سایز 75 باشد ولی کاپ سینه‌ی C سایز مناسب حجم سینه‌هایتان باشد. اندازه سایز و کاپ باهم متفاوت هستند. بنابراین حتما هنگام انتخاب سوتین، به سایز و کاپ توجه کنید. 

در زمان‌های مختلف اندازه بگیرید

اندازه سینه‌ها در طول زمان ممکن است تغییر کند. برای مثال خانم‌ها در دوران قاعدگی و بارداری متوجه تغییراتی در سایز سینه می‌شوند. به همین دلیل در راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین پیشنهاد می‌کنیم اندازه‌گیری سینه را طی چند مرتبه در طول ماه انجام دهید. 

پرو کنید

یکی از اقدامات راحت برای متوجه شدن بهترین سایز و فرم سوتین، پرو آن است. اگر به فروشگاه فیزیکی مراجعه می‌کنید، با رعایت نکات بهداشتی سوتین را پرو کنید تا از سایز و راحتی لباس زیر مورد نظر مطمئن شوید.

به فرم سینه‌ها توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین توجه به فرم سینه‌ها است. برخی سینه‌ها خیلی کوچک و برخی بزرگ هستند. همچنین برخی خانم‌ها سینه‌های افتاده‌ای دارند که باید سوتینی با قابلیت کشاندن سینه‌ها رو به بالا مانند سوتین مدل پوش آپ یا جک دار را بخرند. بنابراین توجه به فرم سینه‌ها تاثیر زیادی در انتخاب مدل و کاپ سوتین دارد. 

چگونه فرم سوتین مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب سوتین مناسب با استفاده از راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین ابتدا باید اندازه و فرم سینه خود را بشناسید. این موضوع در انتخاب سایز و مدل سوتین تاثیرگذار است. برای اندازه ‌گیری دقیق از متر کمک بگیرید و دور سینه و زیر سینه را اندازه گیری کنید. همچنین به فرم سینه‌ها توجه داشته باشید تا مدل سوتین مناسب انتخاب شود. در نهایت، جنس و کیفیت سوتین هم اهمیت زیادی دارد. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید سوتین ایده‌آل و راحتی را برای خود پیدا کنید.

همانطور که قبلا بیان کردیم، شکل و فرم سینه‌ها هنگام انتخاب سوتین بسیار مهم هستند. سینه‌ها ممکن است در قسمت‌های مختلف پر و برآمده بوده یا نوک آن‌ها تیز، افتاده یا گرد باشد. بر اساس این ویژگی‌ها، انواع مختلفی از سوتین‌ها برای هر فرم سینه مناسب هستند که عبارتند از:

فرم سوتین مناسب سینه‌های کوچک

  • سینه‌های کوچک گرد: برای سینه‌های کوچک گرد می‌توان از سوتین‌های فنردار، فانتزی، اسفنجی یا جک‌دار استفاده کرد. این مدل‌ها به شکل طبیعی و ایده‌آل سینه‌ها کمک می‌کنند.
  • سینه‌های کوچک دارای فاصله: برای سینه‌های کوچک دارای فاصله، سوتین نیم کاپ انتخاب مناسبی خواهد بود. این مدل‌ سوتین‌ها به سینه‌ها شکل دایره‌ای زیبایی می‌بخشند و فاصله بین آن‌ها را افزایش می‌دهند.

فرم سوتین مناسب سینه‌های بزرگ

سینه‌های بزرگ نیز شامل سه مدل گرد، افتاده و دارای فاصله هستند که برای هر مدل سینه باید سوتین مناسبی انتخاب کرد:

  • سینه‌های بزرگ و گرد: برای سینه‌های بزرگ و گرد، سوتین‌های تی شرتی گزینه خوبی خواهند بود؛ زیرا از افتادن سینه‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • سینه‌های بزرگ افتاده: برای سینه‌های بزرگ افتاده، سوتین‌های هالتر به دلیل جلوگیری از افتادگی سینه گزینه مناسبی هستند.
  • سینه‌های بزرگ با فاصله: برای سینه‌های بزرگ با فاصله، سوتین‌های بالکنی (نوعی سوتین نیم کاپ) مناسب هستند؛ زیرا این مدل از سوتین‌ها به سینه‌ها شکل طبیعی می‌بخشند و فاصله بین آن‌ها را کاهش می‌دهند.

فرم سوتین مناسب سینه‌های نزدیک هم

برای سینه‌هایی که به هم نزدیک هستند، سوتین‌هایی با طراحی بالکونت یا دمی را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل‌ها با ایجاد شکل گرد به سینه‌ها، میزان فاصله بین آنها را بیشتر می‌کنند.

فرم سوتین مناسب سینه‌های پُر

سینه‌های پر دارای انواع مختلفی هستند که برای هر مدل سینه پُر باید مدل خاصی از سوتین را انتخاب کنید:

  • سینه‌های پُر در ناحیه پایین: سوتین‌های مدل بالکنی که قسمت پایین سینه را پوشش می‌دهند، بهترین انتخاب هستند. این سوتین‌ها خاصیت لیفت کردن داشته و سینه‌ها را به سمت بالا می‌آورند. همچنین سوتین‌های بالکنی با پارچه‌های نرم و انعطاف‌پذیر، گزینه‌ مناسبی برای پوشش و جذابیت همزمان هستند.
  • سینه‌های پُر در ناحیه بالا: سوتین‌هایی که کاپ آن‌ها به خوبی سینه‌ها را پوشش دهد و مقدار کمی فضای باز داشته باشد، بهترین انتخاب است. این مدل برای سینه‌های نوک تیز هم مناسب است.
  • سینه‌های کاملا پُر: سوتین‌ها با کاپ مثلثی‌ شکل یا نزدیک به مدل نیم‌ تنه، بهترین گزینه برای این مدل سینه‌ها هستند.

بند سوتین؛ راهنمایی برای متوجه شدن سایز ایده‌آل

کاپ‌ها نقش کلیدی در نگه داشتن سینه‌ها در جای خود دارند. اما بندهای سوتین نقش اساسی‌تری در تعیین فرم کلی آن ایفا می‌کنند. گاهی تصور می‌شود که بندها صرفا برای نگه داشتن سوتین در بالا طراحی شده‌اند. اما در واقع وظایف آن‌ها فراتر از این است و شامل نگه داشتن کاپ‌ها در شکل مناسب بدن و فرم دهی به سینه‌ها نیز می‌شود. هنگام پوشیدن سوتین، بند پشتی آن باید کاملا افقی روی کمر قرار بگیرد. اگر این بند آویزان و خمیده باشد، نشان می‌دهد که اندازه دور سینه کوچک است و باید سایز کوچک‌تری را انتخاب کنید.

همچنین باید بتوانید به راحتی دو انگشت را زیر بند زیرین سوتین جای دهید. سوتین باید احساس راحتی و امنیت را ایجاد کند و بیش از حد تنگ نباشد. اگر این بند به بدن فشار می‌آورد و احساس تنگی دارید، نشان می‌دهد که اندازه کاپ کوچک است و باید سایز بزرگ‌تری انتخاب کنید. همچنین نوک سینه‌ها باید در محدوده بین شانه تا آرنج قرار بگیرند. اگر پایین‌تر از این محدوده باشند، باید بندهای سوتین را تنظیم کنید تا در جای درست قرار بگیرند.

از کجا بفهمیم سایز سوتین نامناسب است؟

اگر سایز سوتین مناسب نباشد، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد که برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • بندهای سوتین مدام از روی شانه‌ها سر می‌خورند و به راحتی جابه‌جا می‌شوند.
  • قسمت‌های مختلف سینه از بالا، زیر یا کناره‌های سوتین بیرون می‌زنند.
  • پارچه روی سوتین به خوبی روی بدن نمی‌نشیند و چروک ایجاد می‌کند.
  • برای اینکه سوتین در جای خود بماند، مجبورید آن را روی قلاب آخر ببندید.
  • بند سوتین روی شانه‌ها فشار آورده و جای آن باقی می‌ماند. 
  • بند پشت سوتین مدام از روی کمر حرکت می‌کند و بالا می‌رود.
  • فنر یا سیم زیر سوتین ممکن است وارد پوست شده و ناراحت ‌کننده باشد.
  •  استفاده از سایز نامناسب سوتین می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی مانند گردن درد و کمردرد هم شود.

مدل‌های مختلف سوتین را در انتخاب سایز مناسب در نظر بگیرید

توجه به مدل و سایز مناسب این لباس زیرها، یکی از مهم ترین نکات در راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین  است. انواع مختلفی از سوتین‌ها وجود دارند که هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. سوتین‌ اسفنجی با داشتن قواره‌های اسفنجی، معمولا یک یا دو سایز بزرگ‌تر از سوتین‌های معمولی هستند تا فرم سینه‌ها را به خوبی نگه دارند. مدل جک‌دار معمولا برای اندام‌های درشت و پر مناسب‌تر است و قواره‌های محکم‌تری دارد. اما سوتین‌های ساده، سایز استاندارد دارند که برای اندام‌های متوسط بهتر هستند. لذا هنگام انتخاب سوتین مناسب، به مدل آن‌ها بر اساس فرم سینه‌های خود توجه کنید.

چطور بهترین سایز و فرم سوتین را در سایت دریم مد انتخاب کنیم؟

سایت دریم مد به عنوان یک سایت فروشگاهی لباس زیر آنلاین راه‌اندازی شده تا مشکل خانم‌ها در انتخاب سایز و فرم مناسب سوتین را به طور کامل حل کند. شما می‌توانید در دسته‌بندی سوتین‌ها، محصولات مورد نظر خود را ببینید. با انتخاب هر محصول و ورود به صفحه آن در سایت، تمام اطلاعات محصول نشان داده می‌شود که شامل سایز سوتین، فرم آن و… است. بنابراین دیگر برای خرید مشکلی نخواهید داشت. 

انواع سوتین را در دریم مد بیابید

با توجه به مطالب بیان شده می‌توان گفت که یک سوتین مناسب به بهبود ظاهر بدن و زیباتر شدن آن کمک فراوانی می‌کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس فرد در انتخاب و استفاده از لباس‌ها می‌شود. بنابراین با اطلاعات ذکر شده در مورد راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین و اندازه ‌گیری دقیق می‌توان لباس زیری مناسب انتخاب کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. این امر نه تنها به زیبایی ظاهری، بلکه به احساس راحتی و افزایش اعتماد به نفس  شما هم کمک خواهد کرد. اکنون که با راهنمای انتخاب سایز و فرم سوتین آشنا شدید، سری به دسته‌بندی سوتین‌ها در فروشگاه دریم مد بزنید و با توجه به سایز و فرم سینه‌های خود، بهترین سوتین را بخرید. 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید