آموزش نحوه بستن انواع سوتین 16 مرداد 1403

آموزش نحوه بستن انواع سوتین

نویسنده:مجله دریم مد

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم خیلی‌ها هنوز نحوه بستن سوتین را به خوبی بلد نیستند! بیش‌تر خانم‌ها از روی عادت از این لباس به شکل همیشگی استفاده می‌کنند. در حالی که باید سوتین را به روش‌های مختلف در زیر لباس‌ها با انواع یقه‌ها و مدل‌ها بست. برای مثال باید بند‌های لباس زیر خود را در زیر لباس‌های دکلته و مجلسی پنهان کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا نحوه بستن سوتین زیر لباس‌های مختلف را آموزش دهیم. 

نحوه بستن سوتین در ۷ مرحله

نحوه بستن سوتین در چند مرحله ساده و آسان خلاصه می‌شود؛ اما قبل از آن انتخاب یک لباس زیر مناسب خیلی مهم است! شما باید بدانید هر سوتین با جنس، طراحی و اندازه منحصربه‌فرد خود برای شرایط خاصی مناسب بوده و می‌تواند در زیر لباس‌های متفاوتی پوشیده شود. اما سوال اینجاست که بستن سوتین‌ چند مرحله دارد و چطور انجام می‌شود؟

مرحله اول

اگر می‌خواهید لباس در تن شما خوش فرم باشد، برای بستن سوتین آن را در مقابل خود نگه دارید. سپس بازو‌های خود را از داخل سوتین عبور داده و حواستان باشد که دست‌هایتان را از بازوی اشتباه عبور ندهید.

مرحله دوم

در این مرحله وقت آن است که بر اساس سایز دور سینه، سوتین را در پشت کمرتان تنظیم کنید. بیش‌تر سوتین‌ها در قسمت پشتی و سمت راست دارای سگک و در سمت چپ قلاب‌هایی دارند که دو طرف سوتین را به هم وصل می‌کنند. این قلاب‌ها باید داخل حلقه قرار گرفته و سگک‌ها به‌صورت عمود در یک راستا قفل شوند.

مرحله سوم

بعضی سوتین‌ها به جای پشت در قسمت جلو یا پهلو سگک یا قزن دارند. سگک‌های جلو خیلی راحت‌تر بسته می‌شوند؛ اما تنظیم سگک‌های پهلو شاید سخت‌تر باشد. بعضی مدل‌های سوتین هم با داشتن یک بند قابل تنظیم در قسمت جلویی به سفت شدن این لباس کمک می‌کنند.

مرحله چهارم

شما می‌توانید با تنظیم بند‌های سوتین میزان سفتی و فشاری را که به سینه‌هایتان وارد می‌شود، تنظیم کنید. بیش‌تر سوتین‌ها با داشتن ۳ سایز مختلف برای تنظیم سفتی باعث می‌شوند تا این لباس را بر اساس سایز دلخواه خود روی بدن تنظیم کنید.

آموزش نحوه بستن انواع سوتین با جزئیات

مرحله پنجم

در این مرحله باید کاپ‌های سوتین را روی سینه‌ها تنظیم کنید. بافت سینه باید کاپ‌های سوتین را پر کند. پس نباید هیچ بخشی از سینه‌های شما از سوتین بیرون بماند. پیشنهاد می‌کنیم تنظیم سوتین روی سینه‌ها را جلوی آینه انجام دهید. 

مرحله ششم

بعد از اینکه کاپ‌های سوتین را تنظیم کردید، به کمک تنظیم بند‌های آن می‌توانید سوتین را شل‌تر یا سفت‌تر کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله که سوتین خود را تنظیم کرده‌اید، کمی صبر کنید و مشغول فعالیت‌های روزانه شوید تا بفهمید که احساس راحتی دارید یا خیر. اگر بعد انجام این مراحل هنوز هم احساس راحتی نکردید، پس شاید سوتین خود را از سایز سینه‌هایتان کوچک‌تر یا بزرگ‌تر خریده‌اید. 

روش‌های مختلف بستن سوتین

به دلیل طراحی خاص و منحصربه‌فرد انواع سوتین، نحوه بستن آن هم به چند شکل مختلف امکان‌پذیر است. در طراحی‌های جدید، قزن‌ها جلوی لباس قرار دارند که به راحتی باز و بسته می‌شوند. اما در طراحی‌های قدیمی قزن‌ها در پشت قرار دارند که تنظیم سوتین را کمی سخت‌تر کرده‌اند. در ادامه نحوه بستن سوتین را در ۳ روش مختلف توضیح می‌دهیم:

  • روش اول: در این روش می‌توانید ابتدا قزن سوتین را در ردیف دلخواه خود بسته و سپس با عبور دادن دست‌هایتان از بند‌ها، سوتین را از بالای سرتان بپوشید. این روش شاید کمی سخت باشد؛ زیرا هنگام پوشیدن سوتین، احتمال باز شدن قزن‌ها هم وجود دارد.
  • روش دوم: در این روش سوتین را مقابل خود قرار داده و دست‌هایتان را از بند‌ها عبور دهید. سپس رو به جلو خم شده و از پشت قزن‌ها را ببندید.
  • روش سوم: در این روش سوتین را دور شکم قرار داده و با چرخش آن، قزن‌ها را در مقابل خود قرار دهید. سپس قزن‌ها را بسته و دوباره سوتین را بچرخانید تا کاپ‌های آن مقابل شما قرار بگیرند. در نهایت دست‌هایتان را از بند‌ها عبور داده و سوتین را بپوشید.

نحوه بستن سوتین برای لباس دکلته

خیلی از خانم‌ها به پوشیدن لباس‌های دکلته علاقه دارند؛ اما فکر می‌کنند نمی‌توانند بند‌های سوتین را در زیر لباس پنهان کنند! به همین دلیل شاید دوست نداشته باشند لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشند. در حالی که با یک سری ترفند‌های جادویی می‌توان بند سوتین را در زیر لباس دکلته مخفی کرد. نحوه بستن سوتین برای لباس‌های دکلته عبارتند از:

از گیره کاغذ استفاده کنید

یک گیره فلزی کوچک می‌تواند نحوه بستن سوتین را برایتان خیلی ساده‌تر کند. در این روش برای پنهان کردن بند‌ها از گیره کاغذ استفاده کنید. ابتدا سوتین را کامل بپوشید و بعد دست‌هایتان را از بند‌ها بیرون بیاورید. سپس بند‌ها را از جلوی کاپ‌ها به هم نزدیک کرده و آن‌ها را با استفاده از یک یا دو گیره به هم وصل کنید.

از کش مو استفاده کنید

اگر گیره کاغذ ندارید، با یک کش موی ساده هم می‌توانید نحوه بستن سوتین و پنهان کردن بند‌ها را یاد بگیرید. در این روش کش موی خود را برداشته و آن را از یک طرف بند سوتین رد کنید. سپس کش مو را به اندازه‌ای بکشید تا به بند دیگر برسد و روی تن شما فیکس شود‌. این کار را برای سمت دیگر هم تکرار کنید تا بند‌های سوتین به خوبی پنهان شده و دیگر به بیرون لباس لیز نخورند.

از بند نامرئی یا شیشه‌ای استفاده کنید

یکی از راهکار‌های ساده برای استفاده از سوتین در زیر لباس‌های دکلته، نصب بند‌های نامرئی یا شیشه‌ای برای سوتین است. برای این کار باید سوتینی را بخرید که بندهای آن قابلیت جدایی داشته باشند تا بند نامرئی یا شیشه‌ای را جایگزین بندهای معمولی کنید. همچنین می‌توانید از همان ابتدا سوتین با بند نامرئی یا شیشه‌ای بخرید. 

بند سوتین را زیر لباس دکلته مخفی کنید

در صورتی که وقت زیادی برای خرید سوتین با بند نامرئی ندارید یا هیچ وسیله‌ای برای پنهان کردن بند سوتین دور برتان نیست، از همان سوتین عادی خودتان استفاده کنید. اما این بار بندهای سوتین را به سمت پایین بیاورید و به جای شانه، روی بازوهایتان قرار دهید. 

آیا آموزش بستن سوتین اسفنجی با معمولی فرق دارد؟

سوتین‌های اسفنجی با داشتن یک لایه اسفنج در داخل کاپ‌ها باعث فرم دهی به سینه‌ها و بزرگ‌تر نشان دادن آن‌ها می‌شوند. نحوه پوشیدن سوتین اسفنجی ممکن است با سوتین‌های معمولی فرق داشته باشد؛ اما به طور کلی شامل مراحل زیر است:

۱. سوتین را باز کرده و قسمت داخلی آن را رو به روی خود قرار دهید.

۲. دست‌هایتان را از بند‌ها عبور داده و سینه‌ها را در داخل کاپ‌ها فیکس کنید.

۳. حالا رو به جلو خم شده و آن را ببندید یا برای بستن پشت سوتین از کسی کمک بگیرید.

طرز بستن سوتین نامرئی

سوتین نامرئی برای لباس‌های دکلته و لباس‌های مجلسی کاربرد دارد و برای پوشیدن آن از تکنیک‌های خاصی کمک گرفته می‌شود. نحوه پوشیدن سوتین با بند‌های نامرئی شامل مراحل زیر است:

۱. ابتدا سینه‌ها را در کاپ‌ها فیکس کنید. شاید در این مرحله به چسب لیفت سوتین احتیاج داشته باشید.

۲. در مرحله بعد دست‌هایتان را از بند‌ها عبور داده و اندازه آن‌ها را تنظیم کنید.

۳. از کسی بخواهید که بند‌های پشت سوتین را برایتان ببندد.

۴. مطمئن شوید که سوتین به درستی تنظیم شده و هیچ قسمتی از آن به بالا یا پایین سینه فشار نمی‌آورد.

نحوه بستن سوتین برای زیر لباس مجلسی

معمولا لباس‌های مجلسی به‌صورت دکلته و یقه باز طراحی شده‌اند. در این نوع لباس‌ها بند‌های سوتین نباید از زیر لباس شما بیرون بزنند. پیشنهاد می‌دهیم یک سوتین همرنگ با لباستان بخرید و با کمک گرفتن از ترفند‌های زیر، خیلی راحت بند‌ها را در زیر لباس مجلسی پنهان کنید:

از نوار چسب استفاده کنید

نوار چسب را به بند‌های سوتین وصل کرده و سپس آن را به قسمت داخلی لباس مجلسی بچسبانید. در نهایت مطمئن شوید که نوار چسب محکم چسبیده و سوتین از جای خود تکان نمی‌خورد.

از سنجاق قفلی استفاده کنید

نحوه بستن سوتین با استفاده از سنجاق قفلی خیلی ساده و راحت است. تنها کافی است بند‌های سوتین را با سنجاق قفلی از پشت به هم وصل و سنجاق را در زیر لباس مجلسی پنهان کنید.

سوتین مخصوص لباس‌های مجلسی را بخرید

امروزه سوتین‌های مخصوص لباس مجلسی طراحی شده‌اند که معمولا بدون بند و بدون پشت بوده و با استفاده از چسب یا گیره به لباس شما وصل می‌شوند. این نوع سوتین‌ها زیر لباس پنهان شده و با طراحی بدون بند، ظاهر شلخته‌ای ایجاد نمی‌کنند.

نحوه بستن سوتین برای لباس پشت باز

نحوه بستن سوتین برای لباس‌های پشت باز ترفند‌های جادویی‌ خاص خودش را دارد. برای این کار می‌توانید از روش‌های همراه با برش قسمت‌هایی از سوتین یا روش‌های بدون برش استفاده کنید. روش‌های مختلف بستن سوتین برای لباس پشت باز عبارتند از:

  • روش اول: قسمتی که دو طرف سوتین را به هم وصل می‌کند، از کنار کاپ‌ها برش دهید. بندهای سوتین را از قسمت پشتی که به آن وصل بودند، جدا کنید. انتهای جدا شده بند را به قسمت پایین سوتین بدوزید. اکنون سوتین شما بدون داشتن قسمت پشتی خود برای لباس‌های پشت باز مناسب است. 
  • روش دوم: قسمت پشتی سوتین را به‌گونه‌ای جدا کنید که قسمتی از آن روی سوتین بماند. (برش کاملا از کنار کاپ نباشد.) دو عدد بند سوتین اضافی یا کش پهن را انتخاب کنید و یک سر هر کدام را به قسمت پشتی سوتین (از بخش برش خورده) بدوزید. اگر زمان کافی دارید، می‌توانید از قزن برای اتصال بندهای جدید به سوتین استفاده کنید. سپس بندها را در قسمت کمر به‌صورت ضربدری و جلوی شکم به هم برسانید. 
  • روش سوم: در این روش می‌توانید تمام بخش‌های سوتین به جز کاپ‌ها را برش دهید. اکنون سوتین شما فقط دو کاپ متصل به یکدیگر دارد. این قسمت باقی‌مانده را با چسب مخصوص داخل لباستان بچسبانید. 
  • روش چهارم: در چهارمین روش نحوه بستن سوتین برای لباس پشت باز باید بندهای سوتین را کاملا جدا کنید. سپس قسمت پشتی آن را کمی پایین‌تر بیاورید. این روش برای لباس‌هایی مناسب است که پشت آن‌ها خیلی باز نیست. 
  • روش پنجم: یکی از بندهای سوتینتان را به طور کامل جدا کنید. بند دیگر را از قسمت پشت سوتین جدا کنید و به قسمت جلویی طرف دیگر بدوزید. در این حالت بند سوتین به حالت دور گردنی قرار می‌گیرد. 

نحوه بستن سوتین برای لباس یقه قایقی

لباس‌های یقه قایقی طراحی جذابی داشته و‌ شانه و گردن شما را با ظرافت و زیبایی نشان می‌دهند. البته این نوع لباس‌ها با سوتین‌های معمولی جذابیت چندانی ندارند. به همین دلیل نحوه بستن سوتین زیر لباس‌های یقه قایقی باید به شکلی خاص باشد. برای این کار می‌توانید ابتدا سوتین را ببندید و بعد بندهای آن را روی شانه بیاورید. در این صورت بندها زیر یقه لباستان دیده نمی‌شود. البته می‌توانید از ترفند دیگری هم استفاده کنید. بند سوتین را بعد از بستن با سنجاق به داخل لباس وصل کنید تا علاوه بر پنهان شدن، دیده هم نشوند. 

سخن پایانی

توجه به نحوه بستن سوتین در زیر لباس‌های مختلف خیلی مهم است؛ زیرا یک سوتین نامناسب می‌تواند ظاهر زشت و شلخته‌ای به لباس شما بدهد. فرقی ندارد که لباس مورد نظر شما تاپ، پیراهن، لباس‌های دکلته یا مجلسی باشد. در هر صورت اگر قسمت سینه، گردن و بازو‌های شما لخت است، بند‌های سوتین نباید دیده شود. خانم‌ها با توجه به سلیقه خود ترجیح می‌دهند سوتین‌های چسبی بخرند، از بند‌های نامرئی استفاده کنند یا با استفاده از قفل و گیره بند‌های سوتین را در زیر لباس خود پنهان کنند. البته باید به راحتی خودشان هم توجه داشته و بند‌ها را بر اساس سایز خود تنظیم کنند. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی سوتین‌ها در فروشگاه دریم مد سوتین مناسبی را برای استفاده روزمره، استفاده در مهمانی‌ها، پوشیدن زیر لباس‌های دکلته، یقه قایقی و… بخرید. 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید